Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2020

ΙΕΡΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

    ΙΕΡΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ

ΔΙΑΘΗΚΗΣ 

    ( του Χρήστου Γ. Γκότση )


ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΡΩΤΗ


ΜΑΘΗΜΑ 1

                                  Η δημιουργία του κόσμου


Ενας ζωγραφικός πίνακας που παρουσιάζει κάποιο φυσικό τοπίο, πάντα μας ξεκουράζει το βλέμμα, καθώς τον ατενίζομε. Μας μεταφέρει στην φύση, όπου κάτω από το θόλο του ουρανού απλώνεται το βασίλειο των φυτών, των ζώων, του ανθρώπου. Ο ζωγράφος που έφτιαξε τον πίνακα, είναι ένας καλλιτέχνης. Δούλεψε με τα χρώματα και τα εργαλεία του, δηλαδή με υλικά που άλλοι έθεσαν στη διάθεσή του. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο μ' Εκείνον που μας χάρισε τα μεγαλεία της φύσεως. Αυτός δεν εργάστηκε με υλικά που άλλοι του έδωσαν. Ο Θεός που είναι “ποιητής ορατών τε πάντων και αοράτων” , δημιούργησε όλα από το μηδέν, από την αρχή. Εδωσε ύπαρξη στον κόσμο με τον παντοδύναμο λόγο Του. Γι' αυτό λέγεται : ο δημιουργός Θεός.


Ο Θεός ομιλεί για το έργο Του. Αφού ο Θεός είναι ο δημιουργός του ουρανού και της γης, μόνο Αυτός μπορεί να μας αποκαλύψει, δηλαδή να μας φανερώσει πως προήλθαν τα πάντα, άψυχα και έμψυχα, από το θεϊκό Του λόγο. Ο Μωϋσής έχεει καταγράψει στις πρώτες σελίδες της Αγίας Γραφής με σύντομες, αλλά γεμάτες νόημα φράσεις, τη διήγηση για τη δημιουργία του κόσμου. Οσα έγραψε είναι εμπνευσμένα από το Θεό. Ας διαβάσουμε μερικούς στίχους προσπαθώντας να διακρίνωμε τις αλήθειες που θέλουν να μεταδώσουν :


“εν αρχή .......η γη ήν αόρατος και ακατασκεύαστος, και σκότος επάνω της αβύσσου, και πνεύμα θεού επεφέρετο επάνω του ύδατος. Και είπεν ο Θεός΄ γενηθήτω φως΄ και εγένετο φως....... ( πρώτη ημέρα ) . Και είπεν ο θεός΄γενηθήτω στερέωμα..... διαχωρίζον αναμέσο ύδατος και ύδατος .....( δεύτερη ημέρα ) .

Συναχθήτω το ύδωρ το υποκάτω του ουρανού εις συναγωγήν μίαν, και οφθήτω η ξηρά .....Και εκάλεσεν ο θεός την ξηράν γην και τα συστήματα των υδάτων εκάλεσε θαλάσσας.....Και είπεν ο θεός΄ βλαστησάτω η γη βοτάνην χόρτου..... ( τρίτη ημέρα ).

Γενηθήτωσαν φωστήρες εν τω στερεώματι του ουρανού.....Και εποίησεν ο θεός τον φωστήρα τον μέγαν ( τον ήλιο ) εις αρχάς της ημέρας και τον φωστήρα τον ελάσσω ( την σελήνη ) εις αρχάς της νυκτός, και τους αστέρας..... ( τέταρτη ημέρα ) .

Και είπεν ο θεός΄ εξαγαγέτω τα ύδατα ερπετά ψυχών ζωσών και πετεινά πετόμενα επί της γής κατά το στερέωμα του ουρανού.... (πέμπτη ημέρα ).

Εξαγαγέτω η γη ......τετράποδα και θηρία κατά γένος. Και εγένετο ούτως.....Και είδεν ο θεός ότι καλά. Και είπεν ο θεός΄ ποιήσωμεν άνθρωπον κατ' εικόνα ημετέραν και καθ' ομοίωσιν......Και εποίησεν ο θεός τον άνθρωπον....άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς. Και ευλόγησεν αυτούς ο θεός ..... ( ημέρα έκτη ).

Και συνετέλεσεν ο θεός εν τη ημέρα τη έκτη τα έργα αυτού α εποίησε, και κατέπαυσε τη ημέρα τη εβδόμη από πάντων των έργων αυτού ..... και ευλόγησεν ο θεός την ημέραν την εβδόμην και ηγίασεν αυτήν.....” ( Γεν. α' - β' 3 ).


Οι θρησκευτικές αλήθειες της διηγήσεως . Από τη διήγηση της δημιουργίας του κόσμου γίνεται φανερό ότι ο θεός θέλει να δείξη στους ανθρώπου τις πιό κάτω θρησκευτικές αλήθειες :

  1. ο κόσμος έχει αρχή, γιατί πριν δημιουργηθεί υπήρχε μόνον ο άναρχος θεός.

  2. ο κόσμος δεν έγινε τυχαία, αλλά δημιουργήθηκε με τον παντοδύναμο λόγο του θεού.Ολα όσα ο θεός εδημιούργησε ήταν πολύ καλά.

  3. ο άνθρωπος πλάστηκε κατά την εικόνα του θεού. Προικίστηκε με ιδιαίτερα προνόμια, για να μπορεί να μοιάσει τελικά με το θεό.

  4. Ο άνθρωπος κατά το παράδειγμα του Δημιουργού του πρέπει να ξεχωρίζη την έβδομη ημέρα από τις άλλες ημέρες, γιατί είναι γι' αυτόν η ημέρα της λατρείας του θεού.


       ( συνεχίζεται )




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου